Söndagar är value

Yooo bruuuh!!! Andra kanske ser söndagen som Herrens vilodag, men det gör inte jag! Söndagen är typ min räddning. Jobba och tjäna lite para, plugga ikapp (jaa, behövs alltid), köpa lite grejer, gymma, ja ni vet. Jobbade 12-20.30 idag på älskade Expressen med min brush, alltid lika trevligt minsann. Läste en del om induktion när jag kom hem och försökte bevisa några påståenden, gick bra och var faktiskt kul! Inte igår det verkligen var roligt att plugga! Diskret matte tror jag lite är min grej. Den är intressant på något sätt och känns som matte fast ändå inte. Mer logisk, mer som programmering.. ish. Fick nyss tillbaka resultatet på datorteknikstentan, och det blev ett C! Är rätt nöjd med det då det var en rätt svår kurs. Hade hoppats på ett B men samtidigt är jag glad att jag ens lyckades klara den! 
 
 
Annars då? I helgen var det LAN, det var naajs! Spelade lite CS men var brutalt sämst. Kunde inte sluta skratta åt mig själv när jag satt där och spelade. Rip Rex som jag spelade i turneringen med haha. Sydde lite på min släggan-ring på ovven, dömde Sundsvalls och Biebers nattliga parkcaps, åt lite för mycket chips, pluggade och sov alldeles för lite, kollade på 22 jump street och umgicks med min pojkvän. Bra helg!
 
 
 
Nästa vecka har jag inga föreläsningar i inbyggd elektronik och jag misstänker att det är för att vi ska komma igång med våra projekt på egen hand... Tycker inte riktigt om projekt så här tidigt i utbildningen. Kan egentligen alldeles för lite så det blir mest bara jobbigt och inte så roligt. Men men, det är bara och göra. Gör projekt och labbar med chileeeeno chucha weon culiao denna gång. Bästa! Så denna vecka ska vi hämta ut grejer, bestämma vad vi ska göra för projekt, förbereda för nästa veckas lab, och kötta diskmatte till den första kontrollsskrivningen som är på tisdag! I diskmattekursen funkar det så att om man klarar alla fem KS:ar (1-timmesprov på E-nivå) så har man ett E i kursen och så behöver man bara göra de svårare uppgifterna på tentan om man vill ha högre betyg, annars är man klar! Känns bra! Ska kötta alla KS:ar och sen verkligen försöka få bra betyg i denna kurs.
Hittils har jag ett B, tre st C, ett D och ett F. Försöker att ha C som en standard, både ifall jag skulle vilja studera utomlands och för att det är viktigt att ha tillräckliga kunskaper inom områdena. E för examen, eh nej tack. Så D:et i digital design ska jag försöka plussa i höst om det går! 
 
 
Oj vilket seriöst inlägg detta blev. Kanske för att jag bestämde mig IDAG för att de är dags att sluta supa så mycket och ta tag i skolan hehe.. Massa plugg mån, tis och ons och på torsdag åker jag och Erik till Dalarna för att hälsa på hans föräldrar. Ska bli mysigt! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback