HEEEEEEEJ!!!

Bestämde mig just för att kanske börja blogga igen efter några år!! Det kan ju vara kul att minnas tillbaka på första året i högskolan! Jajamen jag hamnade på KTH till slut efter mååååånga timmars matte- och fysikplugg! Jag ska alltså läsa till civilingenjör inom informationsteknik (5 år). Att få gå till skolan varje dag och bara läsa sånt jag tycker är intressant känns på något sätt så lyxigt. Aldrig mer tråkiga, reflekterande inlämningar om saker jag inte bryr mig ett skit om! Ska jag skriva något så är det vetenskapligt och ja jag har redan gjort en inlämning om hur man arbetar i projekt, vilket gick super hihi! Just nu läser jag matematik baskurs som i princip innefattar hela gymnasiematten fast djupare på ca 5 veckor. Det har varit väldigt intensivt men jag klagar inte. Inte det minsta tråkigt. Läser även digital design, och denna kurs är en riktig jävel ska ni veta. På första föreläsningen trodde jag att han berättade översiktligt om vad hela kursen skulle handla om, men det visade sig att det där var allt han skulle säga om det lilla området i kursen. Jag fick en chock om man säger så. Har aldrig sett något liknande! Har lärt mig så otroligt mycket under min första månad på KTH så det är galet! Den tredje kursen jag läser är ingenjörskunskap, vilket kanske inte är det roligaste man kan läsa men ändå väldigt relevant. 
 
Har engagerat mig ganska mycket i ett mästeri också - Qmisk! Så jobbar lunch ibland i baren i skolan och ska jobba min första pub nästa vecka och i slutet av november ska alla aspiranter hålla i Glennsittningen. Är så taggad!! Har träffat så himla fina människor här ute i Kista! Men heheh plugget är brutalt och det dricks mycket öl i skolan så det är både brist på sömn och träning för min del. Inte bra! Men det känns som att det inte finns så mycket att göra åt den saken. Det får gå som det går! 
 
När jag började hade jag ingen aning om vilka som gick ute i Kista, kände bara en, men det visade sig att flera från min parallellklass på Väsby Nya nu går i min parallellklass igen eller ett år över mig. Askul! Det är ju jobbigt att inte känna någon så försöker lära känna folk hela tiden haha. Alla som känner mig vet att jag är som en duracellkanin som aldrig kan bestämma sig för ett "gäng" utan springer omkring mellan alla och är med alla hela tiden. Nej men det var ganska jobbigt första veckorna för mig eftersom jag tänker alldeles för mycket på vad alla andra tycker om en så jag förblir lätt tyst ett bra tag. Men när jag lär känna folk så släpper det och då kan jag äntligen vara mig själv. Längtar tills jag känner mig helt bekväm! Haha det var lite kul i lördags på ovvegasquen.. Efter kanske en öl släpper min tillbakadragning och då är jag mig själv till hundra procent. Då tror i princip alla att jag är jättefull fastän jag inte ens är påverkad. Ganska sjukt men har ju en ganska lullig personlighet och är sällan seriös liksom. Oj vilket skumt inlägg det här blev, men vad ska man säga, är inte van att skriva saker längre!

Kommentarer
Postat av: Agnes

TJOHOO!! Yaaas har väntat så länge hehehehe

2015-10-02 @ 14:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback