Drömmen

Har haft en väldigt, väldigt bra dag idag jämfört med de senaste dagarna. De har bestått av illamående, yrsel och hjärtklappning, men idag var det bättre. För idag fick vi ledigt från skolan för att åka till SACO-mässan, vilket var helt underbart! Gick på så bra föreläsningar om civilingenjörsutbildningar och KTH, satt där i salarna så himla lycklig och pirrig i magen. När jag gick in i den stora hallen trodde jag att jag skulle söka till KTH 2015, men när jag gick därifrån var jag helt säker. Att sitta där och höra studenter som brinner för problemlösningar och att svara på frågan "varför?" lika mycket som jag.. alltså, jag kände mig inte lika ensam om det längre kan jag säga. Är så trött på att bli stämplad som "mattenörd" och få höra "hur duktig man är som går natur". Liksom jag läser det jag läser för att jag tycker att det är så himla roligt och intressant! Känns bra just nu! Jag ska komma in och jag ska bli civilingenjör. Jag ska! Frågan är bara om jag ska läsa datateknik, medieteknik, elektroteknik, teknisk fysik, informationsteknik, design och produktframtagning eller öppen ingång. Hm.. jag har ju ändå 1,5 år på mig att bestämma mig! 
Har varit skiträdd för framtiden hela min gymnasietid, men idag är den första dagen som det faktiskt ser ljust och bra ut. Har oroat mig över jobbet, mått dåligt över körkortet och över att det inte går så bra i skolan just nu, men alla problemen känns väldigt mycket mindre nu. Bara att kämpa på!
 
Åkte hem vid 13.30-tiden och gick in i skolan en snabbis och träffade på Alex, så vi drog till centrum och drog en myslunch på Arigato, bästa! Sen köpte jag även en 18-årspresent till Agnes! Har pluggat hela kvällen och städat rummet lite, behövligt. Fick även tillbaka reslutatet på senaste matteprovet och blev så himla glad! Nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback