Barbackabilder


Har insett att jag har mycket mer inverkan barbacka än med sadel tyvärr, men det är ändå så himla kul att rida barbacka! Det är så konstigt hur jag inte alls kan rida denna häst med sadel, men att det barbacka lyssnar hur mycket som helst och jobbar på helt underbart. I don't get ittttttt.Jag får sen sån stört bra taktkänsla barbacka och känner varenda muskel när hästen jobbar - sjuk känsla! Jag hatar sadlar, de är ett hinder och de är ivägen för mig. Speciellt stigbyglarna har jag väldigt svårt för för de sitter fan inte kvar på fötterna..
Bilderna gör inte ens passet rättvisa för det fotades inte när det gick som bäst. Alltså den känslan... Aldrig varit med om något liknande! Brutalt bra kändes det mot slutet i höger varv på volten. Jag kunde rida i kort galopp på en pytteliten volt - med Foxy! Och han sköt inte ut bakdelen! Inte heller slängde han upp huvudet i fattningarna/ avsaktningarna! Så nöjd!
 
Har i alla fall haft en skitrolig dag i stallet idag med Mickis och Anna hahah. Skrattade så vi grät! På kvällen åkte jag till Täby centrum med Elin och handlade lite julklappar hihi, mysi!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback