Så mycket plugg

Har pluggat hela veckan inför gårdagens matteprov som för övrigt gick pissdåligt. Satt uppe sent igår och skrev klart  uppsatsen där jag skulle jämföra inbördeskriget i El Salvador med Sverige osv osv. Den blev inte så bra den heller haha. I tisdags red jag Lillen. Vi skulle ha hoppat men traktorn hade gått sönder så det blev bakdelsvändningar och lite sånt istället. Gick inte så bra.. Eller i slutet blev han ganska fin men han kändes sjukt konstig och sneare än förra gången jag red hästen. Anna sa att han reagerade på det hårda underlaget ganska mycket så det var väl därför kanske. Fick tyvärr hoppa av märke 4-kursen pga studierna. Jag hinner inte helt enkelt. Och ska jag gå en sån kurs vill jag lära mig och ha kul också, inte bara få ångest över att klara ett prov liksom.
 
Kort dag i skolan idag. Matte först och sen kemi. På matten gick vi igenom rotationskroppar, festliga var dem. Precis som integralerna fast med en höjd också så blev det volym. WOW! På kemin insåg jag att det är kört. Vi hade 10 min läsning i början och jag förstod inte ett enda ord. Ett-prim till fem-prim, deoxiribonukleinsyra, DNA-polymeras, deoxiribos, nukleider och esterbindningar.
VADÅ? Alltså vadå? Hur kan man vara bra på sånt här? Vet ärligt inte hur jag ska kunna klara den här kursen. Gav upp efter att ha läst allt och lyssnat mig genom hälften av Christins genomgång. Förstår ingenting och känner mig så korkad. Candy Crush kändes mer lockande till slut. Slutade innan lunch! Satte mig med matten när jag kom hem men då fattade jag inte rotationskropparna längre, synd. Nu sitter jag bara och väntar på klockan för ikväll är det två ridpass på schemat. Först är det dressyr tror jag och sen hoppträning på Foxy. Ska bli skitkul!
Jag och min swagigaste vän <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback