Vinst idag!

Är så himla glad! Blev en dubbelnolla idag med Faidra! Hon är sån babe. Red fram med två andra på blöta ridbanan och efter typ 10 min skrittade vi till lilla ridhuset för att hoppa fram. Var ganska kaos i början. Fick ett stopp första gången vi kom på rättuppståendet men kom igen och då fick jag fram henne ordentligt och då hoppade hon jättebra. Kom på oxern några gånger och sen direkt in i ridhuset! Var supernervös. Jag är egentligen ingen ryttare som hoppar upp på vemsomhelst och bara kör. Därför blev det ju så nervöst eftersom jag bara hoppat Faidra en gång tidigare - i fredags, och hade ingen aning om hur hon skulle vara! Jag som ändå innerst inne är lite hopprädd. Nej.. det är jag ju inte, men jag var i alla fall för några år sedan! 
Fick startsignal och styrde mot första hindret. Hon sög tag i varje hinder och i några svängar kändes detsom om hon skulle gå omkull. Hon hoppade superfint och trampade om riktigt bra. Dock svär jag ju lite när jag tävlar hahah.. Så pinsamt om det hörs på videon dock. Försökte ta det lite lugnt i grundomgången men det gick ju inte så bra med det så vi körde bara på, mest för att det var kul! Lyckorus när jag klarade grunden och fick rida omhoppning (aldrig gjort förut). Vi baaara köttade mot 1:an och 2:an igen, sen lång väg till 4:an och tog ut svängen till 9:an för annars hade vi ridit in i väggen = inte så bra. Över mållinjen felfri - bästa känslan på länge! Mmm.. bästa Faidra. Efter sa domaren i högtalarna att "Faidra är 22 år och det kan man inte tro, hon hoppar ju som en 4-åring" hahah! Vi kammade hem vinsten, så himla kul!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Grattis grattis!! :)<3

2012-10-23 @ 09:57:58 / URL: http://baramedryttare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback