LB:1 - Faidra

Jag har bara ridit Faidra två gånger de senaste åren (sedan jag lärde mig rida på riktigt) så jag hade ingen aning om hur hon skulle vara igår. Väldigt mjuk var hon på framridningen, men stark och ostadigt huvud som vanligt. Tyglarna liksom smyger sig ut ur händerna så jag fick hela tiden plocka upp. Fick hjälp av Sofia (supersnällt!) och mot slutet fungerade allt som det skulle. Tränade lite ökningar i både trav och galopp. Skrittade sedan mot ridhuset. Fruktade domaren litegrann för alla sa att det var en surgubbe som dömde rätt orättvist, typ att han hade formkrav i LC vilket man inte ska ha. Övade lite skritt-trav-galopp inne i collectingring och sen in på banan. Jag var HELT SLUT i kroppen efter framridningen. Fy fan, jag måste verkligen träna mer nedsittning på vanlig träning för det är så sjukt jobbigt när man inte är van. Skrittade lite innan jag fick signal så jag skulle orka hela programmet på 5 hela minuter. Faidra var knappt framme någon gång under hela programmet faktiskt. Så himla tråkigt. Hon dog verkligen. Jag bara satt där och kände hur seg hon var men hur lite krafter jag hade kvar - kunde inte göra något åt det. Blev så himla trött så jag slarvade lite med vägarna också. Och allt brister på att jag inte orkar helt enkelt. Det är sån jäkla träning. Nej asså jag SKA SITTA NED FRÅN OCH MED NU PÅ ALLA TRÄNINGAR HÄREFTER! Så är det bara. Vi slutade på 56,9% och det blev en 3:e plats av 8 ekipage - precis utanför placering. Jaja, inte helt missnöjd i alla fall. Bara att tagga till klubbmästerskapet sen, woop!

Foto: Sofia K
Lilla prinsessan. Tänk att du är 22 år gammal - bra kämpat bror!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback