Hoppträning - Faidra

Var supertaggad igår på vägen till stallet eftersom jag förväntade mig en riktigt rolig hoppträning för Rönnberg på Fuxelito, men så blev det inte. Stod uppskriven på Faidra och nej vilket surprise face jag fick. "Fick veta" att Foxy är ofräsch (NÄHÄÄÄÄÄÄÄÄ?! Vad är det jag har gått och sagt hela tiden men ingen brytt sig?) och att han inte ska hoppa. Blev först väldigt besviken eftersom jag blev så glad att jag skulle få kvala med honom på söndag nu när det har gått så jävla bra i hoppningen. Har längtat som fan tills den här söndagen! Men sen tänkte jag att det är ju det bästa för honom. Han är ju inte ren om man säger så. "Vem ska jag då tävla på söndag?.." dök upp i mitt huvud. Det visade ju sig då att det var tänkt att jag skulle kvala med Faidra. What? Hon är 22 år, kan hon ens hoppa 0.90m-bana? Jajamensan. Full rulle på hoppträningen samtidigt som hon var motsatsen till Foxy. Foxy behöver mycket stöd i tyglarna lite lätt i sitsen och samlad men fartfylld galopp. På Faidra var det bara att sitta ner mellan hindrena och upp med hennes huvud fast med lösa tyglar och inte ens räkna galoppsprången, bara galoppera på. Hade ingen koll alls! Hon stack iväg efter varje hinder och dök ner med huvudet. Jävlar vad pigg. Blev dock två stopp i en kombination men det var för att det blev för snäva svängar. Avslutade på långsidan med ett rättuppstående och en oxer på 90 cm. Känner mig SÅ inte redo inför imorgon. Jag har inte hoppat Faidra sedan 2009 när jag hoppade som högst 70 cm och tappade båda stigbyglarna hela tiden. Jag vet inte hur man gör med denna häst så det kan gå precis hursomhelst imorgon! Håll tummarna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback