Gårdagens dressyrpass - Fuxelito

Som ni säkert läste förra veckan så gick det ju inte sådär jävla bra förra dressyrträningen med honom. Det slutade i tårar efter mycket kämpande efter att jag insett att han kanske aldrig kommer bli som vanligt igen. Kom till stallet igår och såg att jag skulle rida Foxy igår igen.. Jag försökte först byta eftersom det bara är sorgligt och ångestfyllt att sitta på hans rygg igen. Men Moa övertygade mig så jag gjorde det. Och jag gjorde det bra. Asså kärlek till Rönnberg. Jättebra upplagd lektion, mycket lösgörande och övade mycket nedsittning i trav - precis vad vi behöver träna på. Han är jättestel, speciellt i ena varvet och det märks verkligen när hela hans kropp skjuts ut på volten. Det är galet. Till slut fick jag till det med ytterhjälperna och det blev han superfin i båda varven i trav. Mot slutet fixade vi det även i galopp - samlad galopp. Var så himla lycklig efteråt! Min finaste ögonsten.
 
Ovisade bilder haha ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback