Uteritt

Eftersom jag missade förra veckans dressyrlektion så var jag supertaggad idag. Blev överlycklig när jag såg att jag skulle ha Fuxelito, men sen sa de att vi skulle ha uteritt. Bam. Skitsur! Dock var det ju härligt väder så det blev ganska lyckat ändå. Vi tog några galopper, hoppade över lite stockar, klättrade och lite sånt. Smyggalopperade, ja ni vet - standard. Fast mitt i galoppen bockade Carlo så Julia flög av. Kunde gått riktigt illa när vi kom galopperandes bakom henne men det gick bra som tur var. När vi var tillbaka tog vi några galopper ute på ridbanan i solen, mysigt! Fuxelito blev så himla mjuk i skogen. Det var typ magiskt. Han behöver vara jättemycket framåt för att gå bra, och eftersom alla hästar blir helt ifrån sig (haha vad töntigt det lääät) i skogen så gick han som en klocka hihi. På lördag har jag hoppträning med honom utomhus, ska bli superkul! Och nästa tisdag blir det ett fett dressyrpass ute på honom för en gångs skull. Taggad till 10000.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback