Hoppträning

Yes jag stack ju iväg och hopptränade på Fuxelito imorse. Redan från början kändes han superfin och pigg. Han lyssnade väldigt bra och jag lyckades där ett tag korta galoppen men hålla igång honom så han gick riktigt fint! Vi värmde upp länge över bommarna. Efter 25-30 min började vi hoppa lite. Travhoppning över oxer, sedan galoppbommar + oxer. Han sprang förbi några gånger, red inte så bestämt som jag egentligen behövde. Fick snabbt koll på honom igen och resten av lektionen gick ganska bra. Vi tränade lite studs + båge + oxer, helt okej. Avslutade med att hoppa ett lydnadshinder (ett smalt) på diagonalen på strax under 0,90 m. Var ganska irriterad efteråt eftersom jag verkligen ville hoppa en 0,90-bana som avslutning då seriehoppning 2 är nästa söndag.
Såna här fulbilder jag aldrig visat, typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback