Hoppningen igår

Nej jag vill ju inte komma här och tråka ut er, men lektionen igår var verkligen sämst! Det var ju menat att vi skulle ha kul där ute på ridbanan i solen, men så blev det inte. Jag var väl ändå glad i alla fall för jag red Fuxelito. Vi värmde upp ett tag i skritt och trav i lång och väldigt låg form, han kändes väldigt framåt. Jag älskar när han är på det humöret, för han kan ofta bli så att han har för lite fart och då travar han ganska hackigt och går inte alls bra. Det enda jag tänkte på var att hålla igång honom i början, men efter en stund kortade jag upp tyglarna litegrann och jobbade med att få fart på bakbenen samtidigt som jag hade mycket stöd i händerna. Vi travade på volterna och jag jobbade mycket med att forma honom men hålla koll på yttersidan.
Sedan började vi hoppa lite smått. Två kryss på en båge och sedan la vi till en oxer på medellinjen. Höjden var 75 cm skulle jag tro som högst. Det var kaos. Alla hästar bara vägrade, en sprang runt som en galning, så vi fick inte hoppa så mycket. Rätt tråkigt faktiskt. När vi hade hoppade klart tränade jag lite galopp på andra sidan ridbanan. Han var superfin mot slutet, ville inte sitta av. Längtar som tusan till lördag, för då har jag hoppträning ute på ridbanan för Anna och jag ska dra med någon som fotar. Super!
Bild från senaste klubbtävlingen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback