Dagens tävling

Idag startade jag i 90 cm-klassen med Fuxelito. Det var vårt 5:e kval då idag tillsammans! Det har gått ganska dåligt de flesta gånger vi startat - två uteslutningar pga. vägran, och som bäst har vi gått runt med 4 fel, vilket var vår första tävling konstigt nog. Jag ville mest gå runt idag, så jag är vädigt nöjd.
Det blev två stopp på 3:an, annars hoppade han superfint! 1:an var klockren, 2:an också, sedan kom 3:an och såg väldigt mycket högre ut än de andra så där blev det stopp. En riktig tvärnit haha. Försökte igen, men då hände samma sak. Gjorde ett tredje försök och ville verkligen över och då hoppade han. 4:an på diagonalen gick jättebra, men sedan kom 5:an tätt inpå så Foxy vinglade lite men hoppade ändå - till min förvåning. Blev så glad att jag ropade ut hur duktig han var, hihi. Efter 5:an hoppade han 6:an, 7:an och till sist 8:an. Efter 3:an var han verkligen ärlig. Så himla nöjd! Jag bestämde mig verkligen när vi kommit över 3:an att jag fan skulle klara grundomgången. Han bjöd väldigt mycket, men lite fel sorts bjudning. Han liksom sprang in i hindrena. De som ridit honom mycket förstår vad jag menar. I det läget måste man som ryttare verkligen ha benen om och ha riktigt mycket stöd i tyglarna, för annars smiter han undan, den karlsloken.
Några favoriter från idag som Lovisa har tagit! Vill ni se fler? ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jaa;)

2012-05-21 @ 06:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback