Socker och fett är jämförbart med narkotika

http://www.aftonbladet.se/halsa/article13863243.ab
Tydligen visar studier att narkotika-beroende personer känner lika starkt sug efter droger som socker-beroende känner sötsug. Eller att det är samma styrka i abstinensen. Jag förstår det faktiskt. Jag har börjat märka att jag ständigt tänker på socker. Helt sjukt. Det är liksom farligt, så nu ska jag försöka trappa ner på sockret. Drickan är inget problem - jag kan hur lätt som helst ta vatten istället för mjölk, juice, sockerläsk osv, eftersom jag tycker det är onödigt socker som jag inte ens njuter av. Däremot choklad.. det går inte. Jag vet att det låter astöntigt.. men läs artikeln, det är ett beroende på riktigt, och mitt har nu blivit värre på sommarlovet när man varje dag äter sånt här. Jag kan sitta och skaka, bita på naglarna, sitta och trycka sönder min stressboll för att jag är så sugen. Det känns liksom ända ner i magsäcken hur craving jag är. Och när jag tillslut äter, känner jag mig jättejättedålig och tänker att jag aldrig mer ska äta socker. Vad händer några timmar senare? Ser ni mönstret eller? Jag antar att jag inte är ensam! Så antingen tar jag ingenting om det är fika, eller så tar jag alldeles för mycket, eftersom om man tar lite så sätts suget igång och då är det omöjligt. VARFÖR FINNS SOCKER FÖR?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback