Dag 2 på Teknik & Fastighet


Igår mådde jag himla dåligt efter jobbet asså. Det var riktigt jobbigt, men kul! Rensade ogräs hela dagen, och klippte en buske. Blev rätt nöjd efteråt. Trevliga handledarna och arbetskompisar! Bokstavligen ramlade in genom dörren när jag kom hem, så fort jag blundade såg jag rötter och ogräs framför ögonen. Gick och la mig kl. 22, men när jag stängde ögonen var det bara ogräs, ogräs överallt! Hahah.. Idag åkte vi till samma dagis igen vid Skogstorpsvägen och fortsatte jobbet. Jag fick fyra stora buskar att ta hand om och själv bedömma hur jag skulle göra med dem. Mycket att tänka på. Höjden, ska de vara isär eller sitta ihop, ska någon tas bort helt, inte klippa för mycket så att det ställena där solen inte lyst på syns för mycket, klippa vid ögonen så att inga torkade stumpan syns osv. Riktigt kul faktiskt! Även fast det bara är andra dagen så känner jag mig verkligen hemma och behövd på Teknik & Fastighet, riktigt bra känsla! Pedantiskt som jag är, är det här ett perfekt jobb för mig.

Före...
Efter...

Detta tog 5 h ungefär. Den mittersta gick inte att göra något åt, eftersom ingen har klippt ner den på så länge så att det lövfria området bara har blivit större och större. Shame. Men är nöjd i alla fall. Shit vad fruktansvärd mjölksyra jag fick i armarna. Den var superhög från början! Och stammarna var sjukt tjocka. På lunchen sen när jag skulle sms:a darrade mina fingrar/ händer så mycket att det bara blev fel hela tiden. Hahaha, har aldrig varit med om sånt darr förut! Lär ha rejält ont imorgon. Nu ska jag sova! Upp 06.30 imorgon bitti! 

Ps. Resten av dagen efter jobbet har jag gått och föreställt mitt att jag klipper av allting jag ser med häxsaxen. Jag svär, man blir hjärntvättad! Har läst bloggar under kvällen, men föreställer mig buskar som jag klipper. Läste några hästbloggar också, men då ser jag framför mig att jag klipper av deras huvuden. Jag skojar inte ens. Och det bästa var för fan när jag kollade på Allsången. Helt plötsligt ser jag mina händer med häxsaxen framför mig klippa av Andreas Jonssons örhängen (?). Vad fan liksom? Hahahhaha bästa på länge.. Godnatt, häxsax in my heart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback