La ciudad vieja

Jag och mamma åkte nog in till gamla stan på jordens mest packade och lökiga buss. På toppen av allt satt en tysk familj där och tog upp massa plats, bl. a ett småbarn som vägrade hålla käften. Han skrek/pep som en siren asså, aldrig hört en sån gäll ton någonsin. Fy. Och pappan bara satt där och skrattade och typ klappade honom på huvudet (?). Ååååh, ville slå dem allihop. Det var skitfint där i gamla stan! Riktigt stor marknad full med fina saker. Hittade en kjol på en gång (kort fram, lång bak, transparent) och tanten gick fram till mig och berättade att det var "one-size". Jag började snacka lite med min halvrostiga spanska där och hon blev så himla lycklig i själen. 
-Habla español?? Eres muuyyy simpática! 
Jag ba jaja asså det gör jag ju liksom. Sen så sänkte hon priset från 39 € till 15 €. Hon berättade massor om vad den svarta kjolen passade till och vad den beigea passade till och jag blev så himla glad att jag fattade allt vad hon sa. Gulle-tant, jag blev kär ♥ Sen köpte vi brända mandlar och jag köpte ett iphoneskal med spanska flaggan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback