Dressyren idag + lite ändring

Red ju två pass idag, först programridning och sen hoppträning, båda på Fuxelito. Vi började med att skritta/trava fram ute på ängen, men på vägen dit trampade Foxy på en stor sten så att den fastnade i hoven. Jag märkte inte när den fastnade men kände hur konstigt han gick, han liksom föll varje gång han trampade ner vänster fram. Jag ba ey nåt är fel jao. Ingen såg nåt när jag frågade men jag kände ju liksom. Sen såg Anna stenen. Tyckte så himla synd om honom, för han bara lunkade på liksom, inte ett pip, måste gjort ont. Aja, vi fick ringa Björn och så kom han där med the right vertyg for the job. Sen värmde vi upp. Gick inte bra alls. Vi klickar inte längre inom dressyren. Så himla tråkigt. Vi blir bara osams, jag tycker han är lite svår för mig just nu (obs bara inom dressyren). Red programmet sedan i ridhuset - LB:1. Bitvis var han fin, till mesta dels var han kaos. Varje gång jag vill att han ska gå fram kickar han galet med bakbenen. Det är ju ett tecken på att något är fel med min ridning. Jag tror det var där vid första ökningen som han sparkade bakut rätt upp i vädret så jag flög framför sadeln lite halvt. Asså det kanske är lite kul någon enstaka gång på träning eller något men här försöker man rida seriöst och så totalfailar man. Det är så jäkla tråkigt, för endel lektioner går han så jävla fint, asså verkligen mjuk i handen, fina steg, fin form och allt, men ibland/ofta går han mot handen och är seg och då känner jag mig så himla dålig. Så jag har bestämt mig för att den här terminen inte "tävla" i dressyren med honom något, utan satsa på någon annan häst och börja från grund så jag inte lär mig rida fel. Behöver en lättare häst som lyssnar så jag kan koncentrera mig på ridningen. 
Här en när vi har ett guldpass. Här har jag verkligen fått igång hans bakben. Här är han underbar att rida. Dock får jag aldrig honom i det här skicket på framridning + dressyrtävling.

Bild från samma pass fast när han tappat bjudningen (pga. mig såklart, klagar inte på hästen).

Den här bilden är EXAKT ett år gammal, bild från sista dagen på lägret förra sommaren på banhoppningen utomhus. Jag är sjukt glad över hur långt vi har kommit tillsammans ändå. Ser ni hur vi såg ut förut? Hihi, lite roligt att kolla tillbaka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback