Banhoppningen! (då & nu)

Jag var inte sådär väldigt taggad i eftermiddags på att hoppa efter min dressyrfail men det gick verkligen skitbra! Jag blir alltid lite nojig när jag inte hoppat på länge, brukar bli efter 2 veckor och nu har det gått 2 månader så ja.. Men det märktes inte av alls idag på mig. Foxy var lite seg i början och så, stannade på första oxern vi hoppade, men efter det bestämde jag mig verkligen och då fick han en så jävla energi! Gud vad fint han hoppade. Blir helt varm inombords när jag tänker på det. Det var så härligt. Vi hoppade kombinationer, enkelhinder, oxrar, vattenhinder och trippelbarr. Jag, som tycker trippelbarr är lite ruggiga, satsade och hoppade en på 90 cm tror jag det var. (Olika höjd på trippelbarren på bilderna här under) Jag! Hihi det var så himla kul. Vilket språng, hästen alltså ♥
Sen hoppade vi en bana på 8 hinder. Vi hoppade 1-7 klockrent faktiskt, men på sista hindret (trippelbarren) bokstavligen skenade han emot, blev alldeles för högt tempo så jag ba "JÄVLAR" och så svängde han förbi. Smart move säger jag bara. Försökte igen och då gick det. Shit vad han var härlig idag. 90cm-höjden brukar han krångla med utomhus men jag känner verkligen att jag har hittat honom inom hoppningen nu. Jag är inte längre rädd, jag tar så mycket stöd som behövs och tvekar inte. För tvekar jag, tvekar han. 

Älskling.
För ungefär ett år sedan, då hade jag ridit honom i några månader bara och jag hade fallit för honom för jag älskade att ha något att jobba med och kunna göra framsteg inom ridningen. Han är inte så lätt han inte, och vid den tiden var jag lite rädd, tog inte det stödet han behövde och då stannade han  mer än gärna, så ofta han kunde. Speciellt ute när han blev lite vinglig utan alla väggar till hjälp. 

Jag säger inte att han inte stannar nu.. för någon gång kan det ju hända, men det var verkligen hemskt förut. Jag är så himla nöjd med hur mycket jag har lärt mig på hans rygg sedan förra sommaren. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback