Pierellie K

Nu är man frusen efter en kväll vid Runby skola. Efter skolan åkte jag och Lovisa till stallet för lite dressyrlektion dårå. Jag red Pierelli som jag aldrig ridit förut. Han var väldigt rolig och han blev väldigt fin i formen efter ett tag. Men gud så stark. Speciellt i slutet efter galoppen, då gick det inte sitta ner utan att studsa som en galning. Några få gånger under lektionen lyckades jag få honom lugnt i traven och gå riktigt fint, men under en väldigt kort tid. Han var finast i skritten och galoppen, då var han riktigt lugn och lyssnade, med det var svårt att få honom att lyssna i traven med sidvärtsrörelser osv när han bara ville springa. Det ska bli kul att hitta knapparna som man säger! ;) Juste, jag ska ha kvala till KM med Fuxelito på söndag i hoppning, 90 cm. Lovisa blev övertalad och gick med på att också tävla, så hon ska ha kvala med Luna. TAGGADE HÄR ASSÅ. Efter stallet skyndade jag mig hem, bytte om och åkte iväg till runby skolas årliga nattorientering med Annelie. Vi gick runt och snackade lite med det gamla folket och lärarna och åt lite för mycket korv med bröd. Mysigt. Nu måste jag ta en dusch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback