Comenius

Okej, så jag har haft en av de bästa veckorna i mitt liv! Spanjorerna åkte tillbaka till Spanien igår, och jag och Melinda storgrät på tåget hela vägen hem. Vi har haft så obeskrivligt roligt och lärt känna så många underbara människor! Maria och Bea är två av mina bästa vänner faktiskt, och jag och Melinda ska hälsa på dem i Manzanares, Spanien om tre månader i Augusti. Självklart ska vi träffa Jesús, Dani och Javier också!!! Åh, jag och Melinda var så otroligt nervösa i tisdags precis innan de kom. Vi har under veckan varit i skogen, åkt in till stan, varit på Vasamuséet, åkt båt, orienterat i gamla stan och shoppat. Vi var också ute varje kväll med dem. Det var så underbart. Vi har dansat till "Danza koduro" och "Asereje" m.fl med dem, spelat fotboll, åkt moppe utan hjälm, pratat suespinglés (sueco, inglés, español) och massamassa mer!
På fredagen var det en middag i matsalen. Jag och Melinda sjöng "Never Say Never" av Justin Bieber och jag spelade gitarr. Det var ca 100 pers och vi var skitnervösa men det gick bra. När portugiserna sjöng "Amigos para siempre" började jag och Melinda gråta, så vi gömde oss, men sen fick vi komma upp på scenen och sjunga med dem.. ♥

Fredrik var med alla kvällar också, det var så jäkla roligt för han försökte prata spanska och så råkade han säga "la Maria" till Maria, vilket betyder typ weed. Då sa han" tengo la maria!!!" Haha alla spanjorerna började asgarva.
Och sen på tåget när jag, melinda, maria och bea åkte in till stan försökte de uttala namnen på alla stationerna till centralen. Det var så jävla roligt! Och vi ska inte ens tala om när det försökte säga "tänk på avståndet mellan vagn och plattform när du stiger av". På tåget sjöng Maria:
-EVERYBODYYY!!! och sen glömde hon texten. Det blev som en rolig grej så alla vi sa "eeeverybodyy, cierra el pico" Maria och Bea sa också "hejhej" och "hejdå" till alla på tåget, de uttalar så sött.
I lördags tog Sofia kort på oss fyra. Det var så grymt kul. Alla kittlade varandra och vi låg i gräset och typ dog. Haha vi skrek:
"TENGO LA MARIAAAA" och höll upp gräs, hahahaha!!!
Jag älskar er allihop, igår var en av de sorgligaste dagarna i mitt liv. Älskar er alla, och vi ses i sommar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback