Pikeur

Jag hoppade ju Pikeur igår och det var lite annorlunda om man säger så. Är ju van vid Capri som har lite mer fart, Pikeur var lite halvlångsam men rolig att hoppa. Vi hoppade bara i lätt sits. Vi övade att stå i lätt sits mot hindrena, usch jag hatar det! För om hästen skulle vägra så skulle man flyga av på en gång, eftersom man inte "sitter fast" i något. Man har noll balans då. Aja Pikeur sprang bara förbi hindret en gång, annars hoppade han allt. Vi hoppade 80 cm som högt, inte nåt att skryta med direkt men det var ruuligt! Skulle hoppat Fleur egentligen, men aldrig asså att jag hade gjort det! Särskilt inte stå i lätt sist mot hindrena. Hon stannar jämt!
Vi hade nationellt prov i kemi-labb i eftermiddags. Min egna labb var inte godkänd om man säger så. Men det var ju ändå bara 2 st i klassen som inte hade failat.. Instruktionerna till brutabletten man skulle göra var asenkla så där satt den poängen. Sen gissa om vi fick tillbaka engelskaprovet? SO-provet? Kemiprovet? Svenskauppsatsen? Svenska läsförståelsen? Nej självklart inte. Lärare är så sega på att rätta.
Åh, skulle ringt till Rönnis idag efter skolan, men självklart glömde jag det. Röv, får göra det nästa onsdag istället!
Kom hem för någon timme sedan från Friskis & Svettis. Gick på medelpasset kl. 19.00 som är jättebra, och sedan styrketräning på gymmet i 30 min. Körde hela kroppen. Det bästa är när man har kört rygg 3 x 12 med vikter i händerna. Sen när man är klar och ska ställa sig upp och gå så är ryggen helt bortdomnad och man får typ kramp. Ashärligt med smärta! Fick dock lite ont i vänster fot under passet. Friskisvärden bjöd på 2 st alpro soja efteråt, blev strålande glad för det är så sjukt gott! Nu ropar kudden, hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback