Dressyren på Capri..

Okej, jag har insett nu att Capri inte är dressyrhästen för mig. Visst får jag henne i galopp jättesnabbt, och jag kan hålla galoppen kontrollerad något sånärt, men det är det här bockandet. Jag blir galen.. Jag tror faktiskt Capri tycker det är tråkigt. Hon är lat helt enkelt och vill inte jobba i galoppen. På hoppträningarna och på tävling är hon en helt annan häst. Då är hon coollugn och stressar inte upp sig. Då går hon som en dans för hon älskar att hoppa! Då bockar hon inte en enda gång.
Vi har utvecklats jättemycket i dressyren, men jag orkar inte. Hon bara försöker rycka tyglarna av mig i galoppen, man blir helt slut. Fast nu har jag i alla fall ett knep för att få slut på ryckandet med huvudet - höga händer, jag vet, det ser förtäskigt ut men det funkar!
Hursomhelst älskar jag min sköthäst - min hopphäst, för det är det hon är, den hästen jag hopptränar och ska tävla med för första gången om 12 dagar! *längtar* 

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1307273937658

Ni som har mig på facebook, kolla in länken. Det är en film från träningstävlingen på Capri söndags! :D

Kommentarer
Postat av: BS

haha, ja det var säkert jag ^^ är du skötare på capri också? i didn't know, det står att hon inte har några skötare :O



jag har funderat på att hyra henne och träna dressyr då... men känner mig lite uppgiven nu haha. det verkar som att du har henne i en liten ask ^^

2011-03-09 @ 17:51:24 / URL: http://thatsbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback