Tankarna går till Norge ♥

Dette er så fryktelig. Jeg er nesten klar til å gråte. Har sjekket inn med nyheter på den norske kanalen NRKhele natten og lese aviser fra perm til perm. Det gjør vondt i hjertet mitt at denne typen ting skjer med vårekjære naboer. Hvordan i helvete kan du gjøre dette? Hendelsen som varte i en og en halv time på øyaUtøya er trolig den verste jeg har hørt om i lang tid. Det er ikke sunt hvis du jukser folk som dette og dreperen mann per minutt for nesten to timer. Damn den råtne mannen. Han tok ca 100 mennesker livet, og hanlurte dem alle. Tenk deg den stakkars tingene som drev ham til øya med båt, fordi de trodde på ham nårhan sa han var en politimann, og at han ville gjøre det trygt for unge mennesker på øya. Damn hva en dårlig de må føle akkurat nå. Jeg ville aldri tilgi meg selv igjen, selv om det ikke var min feil .. Vi tenker på dere i Norge, alle dere unge som døde på Utøya, på de som døde av bombingen i Oslo, og de ​​av dere som mistet din kjære.
Hvil i fred.

Det här är så himla hemskt. Jag är nästan gråtfärdig. Har kollat på kollat på nyheterna på den norska kanalen NRK hela kvällen och läst tidningarna cover to cover. Det gör ont i mitt hjärta att sånt här händer våra kära grannar. Hur fan kan man göra såhär? Skottlossningen som höll på i en och en halv timme på ön Utøya är nog det värsta jag hört om på länge. Man är inte frisk om man lurar folk såhär och dödar en människa per minut i nästan 2 timmar. Fan ta den ruttna människan. Han tog cirka 100 personers liv, och han lurade allihop. Tänk de stackarna som skjutsade över honom till ön med båt för att de trodde på honom när han sa att han var en polis och att han skulle göra det säkert för ungdomarna på ön. Fy fan vad dåligt de måste må just nu. Jag skulle aldrig förlåta mig själv igen, även fast det inte hade varit mitt fel.. Vi alla tänker på er i Norge, alla ni ungdomar som dog på Utøya, på er som dog av bombningen i Oslo, och på er som förlorade era nära.
Vila i frid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback