Skitglad!

Jag åkte till stallet med Elina vid 18.30 och jag stod uppskriven på Capri (Y.E.S) !
Jag bytte schabrak till mitt nya, och det passade! Eller det var liiite litet men det gjorde inget :)
Vi tränade först att hoppade små hinder på volterna. Capri var hur envis som helst med att inte galoppera! Sjukt jobbigt det var. Det gick till slut men jag rev bommen någon gång sisådär haha. Sedan körde vi lite galoppbommar! Haha fett dåligt det gick i början. Jag skulle rida på 5 galoppsprång och så blev det 4.. Försökte igen en gång till och verkligen bromsa in, men då blev det så lite som 3. Jävlar vilken fart! Fick nöja mig med 4 språng. Vi bytte varv och då skulle vi gasa på så att det blev 3 språng. Shiit vilken fart hon fick då! Hon började bocka och allt möjligt efteråt. Så söt! :')

3 veckor gammal bild
Efter det skulle vi komma in i trav på en kombination och sedan svänga en snäv vänstersväng inpå ett rättuppstående. Första gången gick det inte så jättebra med vägen efter det sista hindret... Försökte igen och Capri var helt uppjagad! 
Denna gång gick det mycket bättre. Dock så hoppade hon 2 extra språng efteråt, bara 2 upphöjda bommar, men ändå! Jag styrde liksom utåt men Capri missuppfattade allt och fick en jävla sprutt i benen! :O

Efter det hoppade vi en liten bana. Först kombinationen som var ett litet kryss + ett rättuppstående på 80 cm, därefter rakt fram mot en upphöjd bom. Sedan en vänstersväng inpå en liten diagonal med 3-studs. Det gick väldigt bra faktiskt. Det är ju lite si-och-så med balansen eftersom att man inte är helt van vi stora hästar än. Capri var verkligen taggad och bockade efter varje hinder. Eftersom hon gick på tygeln typ hela lektionen dregglade hon supermycket. Vid alla bockningar skvätte dregglet upp på mina ridbyxor ! Haha skrattade lite åt mig själv då asså... 

Vi avslutade lektionen med att hoppa ett rättuppstående på långsidan med lång anridning. Först låg det på 80 cm. Jag hoppade det en gång och sen höjde Anna till 90cm för det stora hästarna. 
Jag tänkte i min hjärna (shit jag har aldrig hoppat såhär högt förr) men jag var fett excited inombords! Jag försökte hålla henne samlad och det gick väl bra. Vilken känsla det var! Helt fantastiskt!
Jag fick hoppa det igen eftersom att Capri blev så galen efter hindret. Kändes inte som att jag hade så jättemycket koll med sisten och allt sånt där på 90-hindret men det blir till att jobba på det.

3 veckor gammal bild
Värsta inlägget men behövde skriva av mig! :D Bilder kommer senare hoppas jag....♥
Älskar min bushäst! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback