Öppet hus - Rudbeck

AnnaMaria och Fredrik hämtade upp mig vid kl 10.20 ungefär och så drog vi iväg till Rudbeck. Jag har alltid undrat var det ligger, och så visade det sig att jag har varit runt hörnet bredvid Solletuna simhall hela tiden! Har varit där en miljon gånger.. Jag och Fredrik gick in i förväg och det var hur mycket folk som helst! Vi fick syn på hela familjen Barkevall på en gång. Vi fick lite papper och grejer och sen gick vi in i på en mattelektion som handlade om faktorer och sånt, fattade inte ett piss höhöh. Efter det tror jag vi gick och lyssnade på när Fredriks kusin m.fl. repade lite. Najs. Vi gick runt, runt hur länge som helst och man blev helt förvirrad i hjärnan. Hur fan ska man hitta där första veckorna liksom??

Vid 13 lyssnade vi på någon föreläsnings-grej om naturprogrammet. Inte så spännande, fattar ändå ingenting om de där meritpoängen och allt sånt!?
Efter föreläsningen drog Hanna hem, då gick jag ocg fredde runt lite i en timme till. Kollade på lite experiment osv. Haha fick testade någon grej som mätte hur stark man var i handen. 
17-29 var medel för tjejer, asså det flesta 16-17-åringar får det. Och jag fick 38!! Fredrik fick typ 41 och det gjorde fan min dag asså! :D Tänk liksom, 38 !!!  Vi fick varsin penna i form av ett äpple på toppen, för de såg att vi suktade efter dem.. eller? Haha gulligt. 
Vid 13.50 gick vi mot bussen och vi fick vänta aslänge, iskallt! Sen på bussen var det smockfullt. Vi skulle åka kkommunalt för att liksom testa hur det skulle vara varje dag att åka dit haha. Sen väl vid Sollentuna station så fick vi sitta där på en iskall bänk igen, och den blev bara kallare och kallare för varje minut! :O
Inte okej... Japp, kom hem nyss i alla fall.
Och det jag kan säga om Rudbeck är att, ja jag skulle kunna gå där... om det var närmare. Fast det var alldeles för mycket folk också. Elever överrallt och det. Men det var en ganska mysig stämning och så men nej, jag ska gå på Väsby Nya Gymnasium!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback