Hoppspecial igår!

Nu älskar jag Capri igen, min ängel <3

Känner mig också lagom stolt eftersom att jag kanske har kommit på anledningen till varför Capri sparkar bakut och bockar varje gång man galopperar! Tänk om jag har rätt. Det är så att sadeln flyttar sig bakåt när man rider, så det kan vara så att sadeln skaver och trycker på ryggen.. Den sitter alltid helt fel när man har ridit en stund. Anna sa att de skulle prova med en annan sadel, hoppas det är därför hon håller på för då kan man lösa problemet, så har hon inte ont längre! <3

I alla fall, det gick sjukt mycket bättre på hoppträningen igår! Vi hoppade serier och Capri kändes väldigt samlad och hon ökade inte efter varje hinder. Vi börjar verkligen utvecklas tillsammas! Vi hoppade nog som högst 80 cm, men det gjorde inget för det handlar ju inte bara om hur högt man hoppar såklart, för dt här var nog den bästa gången skulle jag ville säga. Hon stannade dock på ett litet rättuppstående, för vi skulle travhoppa det för att komma in på kombinationen men Capri tyckte säkert att det verkade alldeles för jobbigt för att travhoppa så hon stannade. Men jag la en volt och kom i galopp och då gick det hur bra som helst. 

Nu ska jag lira på pianot en stund, är helt ensammen just nu.. men snart ska jag hem till meron päron och plugga matte inför provet på måndag, satsarN! 
Ikväll tror jag att jag får bilderna av Sara från den första hoppträningen på Capri, wiho!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback