Ridläger, bj osv..

Jag har Gamäng och Foxy på lägret, precis som jag ville! Första passet red vi dressyr ute på ridbanan, och han blev jättemjuk och fin i slutet av passet. Men i början var han ganska lång - förståligt dock. De har ju knappt blivit ridna någonting sen sommarbetet. Efter lunchen löshoppade vi Fleur, Prilla, Jackpot och Hector. Tyckte fan synd om Fleur. Hon var livrädd och alla sprang och jagade henne runt i ridhuset med piskor och kastade ridhusunderlag (vette fasen vad det heter) på henne för att hon skulle hoppa typ 1 m, rosa hinder. Hon har ju typ inget självförtroende och är astittig. Tvivlar på att det där stärkte självförtroendet. Efteråt var hon helt svettig och flåsade och var skitnervös och rädd för allting... Hector, Prilla och Jackpot var det spört på. De hoppade frivilligt! Andra passet på eftermiddagen skulle vi rida ut, men då började det ösregna och åska så vi red inne en stund, och sen ut! Foxy var skitstark och bockade några gånger. Fett söt! Sen blev det någon liten spark i luften också. Det var galet hihi. Nej nu är Lovisa här och vi ska kolla DH och äta glass. Måste ladda om inför imorgon då vi ska cyyyykla till stallet! :o Hihi pusshej.
Älska hästen.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Jag rider också på Väsby RK! Jackpot är min favorit. Tycker att Fuxelito, Gamäng o Capri är sjukt stooora! Seriöst, jag skulle aldrig våga hoppa med en sån stor häst! Men då är jag bara 11 år... Hur högt hoppade ni de andra ponnyerna (Prilla, Hector o lilla Jackpot<3) Stackars Fleur.... När hon gick med på en hopplektion i våran grupp var hon också vettskrämd... Bra blogg!

2011-08-19 @ 09:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback