5 500 avsnitt på 4 år..

Jag kom på det idag. Jag är beroende på riktigt. Inget jäkla skämt. Kan inte förneka det längre. Jag kollar ca 3 avnitt antingen Desperate Housewives eller One Tree Hill varje dag, och det har jag gjort i 4 år, patetiskt. Jag tror på ungefär att jag har kollat på varje säsong kanske 20 ggr vilket utgör ca 240 säsonger, och det blir ungefär 5 500 avsnitt. Eftersom varje avsnitt är 40 minuter blir det alltså 3 700 timmar sammanlagt. Och det hemskaste av allt är att det är 153 dagars tittande, dag och natt, alltså dygn. Det är 41 % av ett helt år. Och för att vara ännu äckligare.. Det är 0.25 % av hela mitt liv. Fy fan jag blir äcklad. Nu ska jag försöka sluta kolla, och jag behöver er hjälp asså. Nu ska jag bli sober från den här hemska ovanan. Hejdå gamla dh- och oth-avsnitt. TTUNA.


Visste ni att undersökningar visar att om man kollar mycket på TV varje dag förkortas livet med 22 minuter/ timme man tittar eller sitter vid datan? Det är faktiskt sant. Om man inte är aktiv tränas inte hjärtat och man har bara en viss mängd hjärtslag per liv. Om man t.ex. är ute och springer slår hjärtat jättesnabbt, men slår sen mycket långsammare i vilopuls. Då "sparar" man hjärtslag på så sätt att träna hjärtat till att orka pumpa långsammare med samma mängd blod (eller något). Jag är ingen biolog eller så, men detta är i stort sätt rätt. Eller det är det. Så rör på arslet och dra ut och spring, eller gå till och med. Och dra ner på saltet i maten och det vita brödet. Then you're good to go. Nu drar jag ut och springer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback