Längesen sist

Tjoho! Idag har jag varit lite smått irriterad på allt och alla. Och nej, ingen lingonvecka här inte! I måndags chillade jag hemma hos Agnes och myste. Det var jättekul! Vi lyssnade på Bieber och kollade på en massa gamla bilder och snackade om förr, och gjorde lite planer för i sommar :)
I tisdags red jag dressyrlektion, på Gamäng. Sken som en sol när jag fick reda på att Gamäng var min nya månadshäst. Vilken tönt :D Det gick i alla fall sjukt bra och han blev jättefin i formen. Vi övade sitsen och skänkelvikning. Juste, på kvällen sen höll jag nästan på att glömma Desperate Housewives igen ?! För 3:e veckan på raken, vad är det här??
Igår pluggade jag litegrann till hkk-provet om bostaden, men sen sket jag i det. Det var alldeles för tråkigt. Jag drog och tränade istället kl. 19.00 på det där jättebra passet med Hadjer. Fast nu i efterhand har jag kommit på att jag alltid får ont i ena knäet och fötterna på hennes pass. Hon gör typ samma övningar lite föör länge, man dör typ. Sen efter passet tränade jag lite styrke med Hermansson som vanligt. Jefflar vilka biffar vi är! Juste, fick reda på historia-provsresultatet och jag fick MVG. Jag och Agnes var lite nervous innan men sen fick vi bästa betyget, wiho!
Idag skrev jag ju då prov, och det gick väl bra, tror det blir MVG det med. Shit, stormig dag idag. När jag cyklade till skolan flög mössan av en gång och sen när jag skulle hem hade cykelfan vält av blåsten, haha vilken fail :)
Imorgon ska Lovisa sova över här, för hon ska med sen på morgonen på min hoppträning. Vi ska äta B&J s och kolla på DH. Kommer bli jättemysigt! Sen är jag ju då lite nervös också. Vet inte vem jag ska hoppa med och den gruppen är bra, kanske för bra..

Sen den här funktionärsgrejen i söndags. Jag var flagger i 5 h utan paus. Fatta vilken ryggvärk. Det kändes som att någon hade stabbat mig i ryggen med en kniv och kniven satt kvar. Typ så. Men det var lite kul i alla fall. Men det var asläskigt för William från Stora Wäsby FRK ramlade av. Hans ponny galopperade snabbare och snabbare och han tappade stigbygeln och red rakt in i väggen. Han flög av och skrek sedan som en, jag vet inte vad. Det var hemsk! Han verkligen skrek. Och det hände precis bredvid mig. Ni vet jag är ju så känslig för sånt. Brutna grejer, blod, smärt-skrik. Jag råkade börja gråta. Kunde inte hålla mig. Så jävla hemsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback