Intervjuer med de 7 partierna i centrum

Dagens långa SO-pass spenderades i centrum. Jag och Melinda jobbade tillsammans och vi gjorde ganska bra frågor :)

-Varför ska man rösta på er?

-Hur ser ni på skolan?

-Borde Sverige ta in så mycket invandrare varje år med tanke på att hög utbildning krävs för de flesta arbeten?

-Tycker ni att lärare och folk inom sjukvården borde ha högre löner med tanke på det slitiga arbetet?

-Var det nya badet "Medley" verkligen nödvändigt?

Melinda intervjuade och jag skrev men vi bytte sen när vi pratade med de från Moderaterna. Jag tyckte det var jättekul och intressant att få höra deras tankar och åsikter och hur de ser på samhället. Men det var så jäkla lökigt där inne och jag hade min bwin-tjocktröja! Hur varmt som helst!

Vi fick broschyrer, godis och massa knappar. Dock tog vi inte knappar från alla vilket jag ångrar nu... Men har på mig knappar från Moderaterna, Centerpartiet och från Folkpartiet. Det är de partierna jag håller med mest. Han, killen från Moderaterna tyckte jag sa väldigt kloka saker, han liksom "made sence" ;)

Innan allt lunchade vi på Subway, jag skulle kunna leva på subway och läsk!

När vi var klara med intervjuerna så var klockan 12.05 och då hade engelskan börjat för 5 minuter sen, så vi började gå tillbaka. Påvägen gick jag och Melinda in på Swedbank för jag skulle bara visa att jag var jag så att de kunde börja göra mitt ID-kort. Jag var ju där för ungefär en månad sen och skulle fixa men då glömde jag passet höhö och nu så "råkade" jag ha med det i bakfickan så varför inte :)

Men det tog ett tag så vi kom 30 minuter försent till engelskan *oopsi*

Nu kurrar min lilla mage, ska nog ta lite mellis, vi hörs!<3

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback