Ibland är jag inte så bra på matte... :$

Heheh pinsamt dålig jag är på sannolikhetslära. Okej om man slår en tärning en gång och ska räkna ut hur stor sannoliket det är att bli en 2:a. Okej om man ska räkna ut sannolikheten att få 2 st 2:or på raken.
Men att räkna ut hur många ekorrar det bor i en skog om man får veta att en person la ut fällor och fångade 12 första gången, märkte alla och släppte dem, och sedan fångade 15 st igen och 6 av de 15 ekorrarna var märkta.
Hur fasen ska man veta hur många ekorrar som bor i skogen då ??
Ska därför ta och plugga en massa sannolikhetslära denna afton, vad hittar ni på en sådan här kväll?
Springa ska jag också försöka göra. Har liksom lagt träningen åt sidan litegrann. Det är så mycket plugg just nu! :O
Aaw, en 1 år gammal bild på mig haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback