Kalorier

1476.277 kCal

Så många kalorier ska jag få i mig en dag då jag inte tränar för att varken gå upp eller ner i vikt. Jag trodde det låg på 1600 kCal jag, men hade visst fel. 

På ett ridpass på 60 minuter förbränner jag 260 kCal. Det är faktiskt inte så dåligt! 
När jag springer kyrkrundan som är 3,65 km (23 min) förbränner jag 255 kCal. Så det är alltså mer träning att rida 1 timme än att springa i ca 25 min. Och när man rider har man till och med roligt, så kul att tiden flyger iväg medan löpning är mer som "är jag inte framme snart ?!"




Kommentarer
Postat av: Cissi

Kul att du ville vara med i dagens blogg tävlingen! :)

2010-10-30 @ 21:56:26 / URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback