Harva dagis!

Så fort jag kom dit väcktes många barndomsminnen! Vi började med att vara ute. I 3 timmar! Väldigt länge och kallt, men när man är liten är allt ett äventyr i sig... :)

Jag fick en liten beundrare redan första minutrarna. En liten Filippa på 3 år. Hon är jättesöt och är jättepratglad. Det svåra är bara att jag inte fattar ett piss av vad hon säger... ?

Hon är så ivrig och glad och pratar skitsnabbt. Typ:
-Jag gillar (andas in helt andfådd) hhhh mej dunga som mamma hhhhhhh och sen ja ja hete flippa utas e min komphhhhh is. Aaa

-Va vad sa du?

Aa jag gillahhhhr mej som aa de e såå

-Aa säkert? :S

Innan vi gick in gick vi på en promenad till stallet och hälsade på Mandy, Lindas ponny vi hagen. Där samlade vi också löv till deras tavlor. När vi kom in åt vi haselbacks-potatis och pannbiff.... mums! Efter maten var det gick vi in till "Vilan" och hämtade madrasserna. Jag låg bredvid Jacob :) madde läste en bok och sen lyssnade vi på Mamma Mu och Kråkan på CD:n. 
Efter vilan lekte vi "Hunden och benet" med barnen. lucas hade fyllt 2 år så vi sjöng för honom också. Han förstod inte riktigt hur man lekte hunden och benet så istället för att krypa fram till olika personer gick han fram och kramade en. Assöt! :')

Imorgon ska vi gå till Ed's förskola från Harva med Älggruppen (5-åringarna bl.a Jacob). Jeppo, Tony och Simon tror jag praoar på Ed's sa Sussie så aa :P 
Nu ska jag fortsätta äta mat, puss <3

Ps. Imorgon tar jag med systemkameran, eller kanske om 2 dagar...

Jag lekte alltid med de här dinosaurierna när jag var liten :)

Den här kannan har varit med länge. Den fanns redan för minst 13 år sedan när jag hade gått där ett år :)

Älskade den här pärlplattan. Jag kommer ihåg hur kul det var att trycka i de där grejerna!

Födelsedagsbarnet!

Jacob längst till vänster ;)

Söta Jacob :')


Kommentarer
Postat av: Sofie

men jaha, trodde ju att du praoade på stallet i harva! knasit :)

2010-10-27 @ 20:07:35 / URL: http://sofiewo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback