Dubbelpasset

Jag och Elina åkte typ vanlig tid till stallet. Kom dit och såg att jag hade Mandolin... Jag började ta fram grejer till Faidra och sånt, men sen såg jag att Mandolin stod och åt i sin spilta! Jag fick typ panik för det var bara 10 minuter kvar tills första lektionen skulle börja och jag hade inte ens fixat Faidra än!?
Jag bara slängde på grejerna på Mando och skyndade mig som faaan!
Vi hade markarbete och några småhinder på volterna. Det gick jättebra! Han stannade inte någon gång, jag har ju fan värsta fobin för att hoppa med Mandolin! Jag har ju ramlat av honom, vad kan det vara uppe i nu..? 2, 3 ggr på hoppningar nu! Kom tillbaka till stallet 7 min innan hoppträningen skulle börja och då hade jag en häst att ta bort grejer på och en hästa att borsta och sadla! Som tur var fick jag hjälp ed båda! Moa fixade Mandolin och en mamma fixade Faidra litegrann. Jag hann men jag fick springa som en galning!!
Vi hade typ markarbetsbana men lite småhinder, och då menar jag små! Det gick ändå inte småbra. Är fortfarande inte van vid stora hästar. Jag kan fortfarande räkna alla gånger jag ridit stor häst på 3 händer, och många av dem vara bara skritt. Men jag har bara hoppat på stor häst 3 gånger...
Jag frågade om jag kunde byta till Capri och hon skulle kolla upp det! :D
Efteråt smörjde jag stövlarna, pratade med någon tant, och sedan fick jag skjuts hem av min ridärare i snöovädret.
Nu ska jag fortsätta på min praouppsats här på svenskalektionen, snart klar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback