En tanke

Efter att ha kollat på Bella & Tyra show 2 ggr, en gång själv, och en gång med Agnes, så kom jag på en sak.
Bella & Tyra var så coola. De satt där framför deras mobbare och hörde henne säga massa otrevliga saker mot dem som inte alls stämde. Kissie var så dum i huvudet och oförskämd och otrevlig!
Men Bella & Tyra bara satt där och fortsatte intervjun som om ingenting. Så coola asså!
Så vill jag kunna vara. Inte ta någon skit, inte bry mig om vad någon annan tycker osv.
I dagens samhälle är man stämplad som t ex populär, tönt mm... Och om man ser någon cool komma förbi kanske man rättar till tröjan eller rufsar till håret lite extra för att det kommer just en "populär" mot en.
Det är så fel!
Även fast man egentligen inte gillar den personen så gör man så ändå. Jag hatar ju Kissie, men om jag skulle se henne på stan så skulle jag också fixa till mitt hår och rätta till tröjan, för att hon är ju känd, eller rättare sagt "populär"...
Det är tragiskt men sant, allt handlar om populäritet och kändisskap, vare sig man vill eller inte..
Men efter att ha sett gårdagens avsnitt så har jag ändrat mig. Jag ska bli cool, inte fjäska för någon som är "mer populär" än mig, och inte ta någon skit! Inte bry mig så mycket om vad andra tycker, och vara cool!!!
Tack Isabella, Tyra för att ni har visat ett klart exempel på coolhet. Och tack Kissie för att du har visat alla vilken j***a idiot du egentligen är. Vi alla tycker synd om dig...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra skriver Sara, I like it ;)<3

2010-05-15 @ 12:24:38 / URL: http://soofiiass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback