Romme

Åh det var så kul idag ;)
Vi kom fram till Romme Alpin vid 10.00-tiden.
Fixade liftkort och sen tog jag och Samuel ankarliften upp. När vi var i liften ringde Fredrik, vi väntade på toppen i typ 10 min och det var iskallt och blåste asmycket! :O
Sen kom han äntligen och vi åkte ner ;)
(bild från KUngsberget)
Men Samuel ramlade hela tiden :O
Vi tog sittliften gången efter och valde en annan backe så man kom till Sydberget. Haha bara svarta backar ska det vara ;)
Sen kom pappa och hämtade Samuel så vi skulle slippa vänta på honom och hämta hans borttappade stavar 24 ;)
Vi åkte upp igen och åkte en backe som hette "hemvägen" för att äta lunch allihopa i restaurangen :)
Men "hemvägen" var en grön backe och Fredrik åkte snowboard....Så jag fick dra fram han med min stav typ hela tiden, haha det var jobbigt! :O :)
Hur kan man ha backar där man inte kommer fram med snowboard?! Tur att ehm...nån åkte skidor ;)
Iaf så åt vi hamburgare lite halvsnabbt. Lucas och jag var klara först så vi tänkte åkta en gång och komma tillbaka till restaurangen. Vi tog den brantaste och spörtade värsta störtloppet nerför heeela berget! Och jag skojar Inte :O Så jäkla kul det var! ;)
Men det var ganska mycket motvind så det gjorde lite ont på kinderna :/<3
När vi kom ner igen hade de andra redan åkt upp :) Så då gjorde vi det med. Jag, Lucas och Fredrik åkte väldigt mycket. Mitt liftkort började krångla vid varje liftkö så jag var tvungen att ta upp det ur fickan och hålla det mot grejimojen :(
(bild från Kungsberget)
Vi åkte upp och ner för de svarta, så härligt haha :D
Sen försvann Lucas :O Vi fortsatte åka, och vi hittade en asbra backe! Skitbrant :O
När vi kom ner fanns det bara en lift uppåt, och det var 2-stolsliften! En gammal, vinglig, gnisslig lift som var väldigt högt upp i luften ;)
Vi åkte den och den var hur seg som helst.....men det var lite kul också :D Tur att jag inte är höjdrädd dah ;)<3
Efter det åkte vi en sväng med lilla Oscar, han var ju fett cool, åkte ju som ett pro hihi ;)
Sen han jag och Fredrik hoppa på sittliften 2 ggr till innan det stängde! Buusigt buusigt :D
Vi åkte hem vid 16.30, kunde inte somna i bilen påvägen hem :( Vi stannade allihopa och åt på donken i Enköping......åt min 3:e hamburgare på 2 dagar :'( Vrf tog jag ingen sallad som jag hade bestämt ? :)
Har sovit 11 timmar på 2 dagar så nu ska jag gå och lägga mig, pusssar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback