Prao, dag 8

Jag missade bussen imorse :(
Men tillslut kunde pappa skjutsa mig dit till 8 på morgonen :)
Det var två andra tjejer där idag, det gjorde jobbet lättare!
Vi sopade och skurade golven idag med. Jag och Sofie skulle ta in Pyttan och Rut.
Jag ledde in Pyttan och hon var HELT GALEN!!
Hon var så spänd. Hon travade skänkelvikning hela vägen hem till stallet när jag ledde henne, 150 m var det dit. Efter ett tag började hon stegra och sparka bakut!?
Och helt plötsligt hoppade hon upp med alla fyra benen rätt upp i luften!!! :Ö
Det såg så roligt ut att jag inte kunde hålla mig för skratt!! Jag bara sprang lite halvt efter med ett helt sträckt grimskaft och höll på att garva på mig! :D
När vi nästan var framme så skutta hon sig fram, stegra och sparkade bakut om vartannat! Guud vilken taggad häst, det väntade ju mat därinne i stallet ;)
(Bonito har en tendens att överdriva små hjälper, väldigt känslig, som ni ser på bilden, kolla halsen, det var ju bara meningen att han skulle kröka liiiite på nacken)
Efter lunchen red vi ut på värsta långturen, jag på Bonito och Sofie på Cinnamon. Vi red under järnvägen, förbi barockparken längs järnvägen kanske 3 km tills vägen red över en bilvägsbro. Sedan såg vi en skylt som pekade mot Urmula! Jag var bara några 100 m från min gamla medryttarhäst :D
Skitlångt bort var vi. Vi travade väldigt mycket och helt plötsligt började Pyttan framför mig galoppera och stegra. Jag red Bonito och han blev också lite galen, han galopperade snabbare och snabbare! :D
Full fart vettu! ;)
Älskar att galoppera, det bästa som finns!
Oops, jag glömde att ta på mig västen, det var inte så smart, men det gick bra iaf.
Idag var Velvet i stallet :D Hon är väldigt kort IRL :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback