Prao, dag 6

Hej!
Har precis tagit ett varmt bad med Jacob :) Alltid han och hans bilar i badkaret, man får ju knappt plats ;)
Morgonen där började precis som vanligt. Träffade Rosanna<3 på stationen och vi tog samma buss.
Vi tog ut alla hästar, mockade och sopade. Sedan rast. Efter det fixade jag och Sofie en häst som heter Dennis. En liten tjej, Matilda på 3 år (jättesöt!) skulle rida ut :)
Precis innan lunchen släpade jag och Linda in säkert 1 ton höbalar från taket in genom fönstret, där kranen hade ställt dem.
Jag hade inga handskar på mig så efteråt var mina händer helt blodiga! :'(
Men det stod ju inte på lappen att man skulle ha eftersom att de bara fyller på hörummet med en hel lastbils-last 5 ggr / år!
Självklart skulle vi pricka in den på praoveckorna också :(
Efter lunchen red jag och Sofie ut på Bonito och Cinnamon med Maria Bredberg.
Vi skrittade från Stora Wäsby under järnvägen till Barockparken och mot stationen, men innan vi kom fram till vägen så skrittade vi mot teknikbacken. Alla tre hästarna höll på att fjanta sig och stegra för att de inte ville över bron, vilka fjantar säger jag bara !
Det slutade med att Maria tog tag i min häst Bonitos träns medan hon satt på sin häst och tvingade fram Bonito :)
Han backade lite till då men sen fick jag damp och då gick det....
Vi gick fram och tillbaka över bron så att det skulle lära sig!
-¡Bonito es mas bonito que el mas bonito en Suecia!
(Bonito är sötare än den sötaste i Sverige!)
När vi kom tillbaka köpte Sofie choklad i hästaffären, sedan tog vi in hästarna. Efter det skurade vi golvet i tvättstugan.
När vi var klara tog jag ett grimskaft som vanligt och morrade åt hunden Tindra och svängde runt med det i luften. Då hoppar hon upp skithögt i luften och biter tag i det och dragkampen är igång ! :D
Hon är så söt! :) Så fort man säger:
-Tiiindra....tack!
..då släpper hon :)
Efter det hittade hon en tvättsvamp. Hon gick fram till oss och sen svängde hon snabbt med huvudet så att de skvätte äckligt vatten på oss, haha hon är ju bara för bonito !<33

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul jag kanke ska göra en blogg du kan kanke hjälpa mej göra en nån dag:)<3333333333333333333!!!

2010-03-30 @ 16:13:31
Postat av: Anonym

kul jag kanke ska göra en blogg du kan kanke hjälpa mej göra en nån dag:)<3333333333333333333!!!

2010-03-30 @ 16:14:29
Postat av: anna panna

det var från mej anna panna

2010-03-31 @ 16:49:06
Postat av: sara

Aa det kan jag ;D<33333

2010-04-03 @ 00:54:55 / URL: http://zariiisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback