Prao, dag 1

Mötte Sofie vid vägen 07.55 och vi knallade mot stallet. Vi träffade vår handledare Linda i stallet och vi tog ut typ 20 hästar till hagarna. Sen mockade vi typ 10 boxar. Efter det sopade vi stallet. Sen gick vi till ponnystallet och fodrade där. Sen fikade vi i soffan, varm choklad från en automat. Kl. 13.00 tog vi in hälften av hästarna. Man blev väldigt förvirrad där ute bland alla hästarna med massa konstiga namn.. :S :)
När vi var klara med det så borstade vi varsin häst. Sedan väntade vi på Lena i 2 timmar :O
Vi skulle skritta de 2 hästarna. Jag bara skritta i 5 min, sen var jag tvungen att hoppa av för att ägaren skulle rida ut med Sofie :(
Det var en väldigt kämpig dag måste jag säga! De som jobbar i stallet borde få mycket mer lön än vad det får idag...
Och under dagen var en tjej, Steffani ute och red på sin häst. Hon gjorde halt vid grinden till hagen, knappade in koden för att grinden skulle öppnas och då vart hennes häst rädd och galopperade iväg. Hon ramlade då av med armen på en 10 cm lång vass stålpinne, och den gick igenom armen! :O Stackare !

det var en tjej där, Steffani, hon var ute och red på sin häst, sen gjorde hon halt vid grinden till hagen, knappade in koden för att grinden skulle öppnas och då vart hennes häst rädd och galopperade iväg. Hon ramlade då av med armen på en 10 cm vass stålpinne, och den gick igenom armen!!!!
Nu har jag skitont i ryggen och kommer stupa snart! :O
Fast det var roligt också :) Speciellt eftersom att Sofie också praoar där. Då är man ju inte ensam och jag känner ju knappt henne, så jag hoppas vi blir bra kompisar. Vi har ju mycket gemensamt :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback