-Do you wanna go to the buff at 8 o´clock? :D

Några killar i poolen igår försökte med mycket svag engelska ragga med mig till baren.. såhär lät det :
- Excuse me, where are you from?
S - Sweden.
- Do you speak espanish (wtf?) ?
S - Si un poco. :)
- Do you (hmm..kliar sig i håret) wanna go to the buff (wtf is buff?!) at 8 o clock with.... nosotros?
S - (Jag kliar mig i håret...) Whats buff?
- Eeeeehhh (en av dem visar "drick-gesten")
S - Aahh el bar? :)
- Siii!
S- Um, I dont think so...
(de simmar iväg)

Hahaha! Jag höll på att garva på mig! Vilken dålig engelska, fast det var modigt av dem att våga prata ett språk man knappt kan :)
De pratade ungefär lika bra eng som jag pratar spanska, hehe :)
Och vid det laget var klockan 21.00 så jag undrar vad deras 8 o clock betydde?! :O

Idag har vi hyrt bil och åkt till en klippstrand. Det var fint där men jag halkade på en sten med mina flippflopp :(
Jag var också jattekissnödig! :(
Efteråt åt vi på Mc Donalds. Det fanns en cool betalningsautomat där, där man klickade på en touchskarm vad man ville ha och sedan hämtade man bara maten vid disken. Las patatas fritas var inte nog saltade :(
Alldeles nyss var jag och mamma och handlade mat på Mercadona. Älskar deras reklam <333
-Mercado-o-na, mercadona! :)
Snart ska vi gå till kinesaffären och köpa foppatofflor med vitkant nedtill, ser lite ut som converse ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback