Markarbete + hoppträning

Stress som vanligt var det! Jag var så stressad på bussen att jag glömde trycka på "stanna-knappen" på bussen. Jag var så inne i att jag hade bråttom att jag helt glömde?!
Fick då springa typ 100 m till stallet. På första passet red jag Capri och det gick verkligen jättebra. Hon testade lite ibörjan med att bocka i galoppen och så men jag fick henne i alla fall i galopp. Skänkelvikningarna gick superbra och allt bara flöt på!
Efteråt fick jag springa som en jävla turbo-sak fram och tillbaka, men den snälla mamman hjälpte mig att fixa Curly som vanligt. :)
Jag frågade om jag fick ha sporrar på Curly och jajamensan det kunde väl gå för sig! Gick otroligt mycket bättre nu än förra gången. Galoppen gick suveränt och jag hoppade i alla fall en bana på 75 cm. Innan hoppade vi ju bara typ 50 cm för att "lära känna" hästarna. Nästa gång hoppas jag att vi hoppar typ 90 cm. Det skulle vara kul! :)
Det högsta jag hoppat är 85 cm, med Winny, Yoker och Faidra.... läskigt med Faidra :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback