Helg = tråkigt, längtan efter skolan

Eller skojar jag nu? Nej det gör jag inte, för det är tråkigt att vara hemma och sega sig. 
+ Man träffar ju alla i skolan och har kul på raster o lunchar m varandra osv.
- Sega lektioner och massa prov.
Men don't forget!!
+ Mycket pluggande och många timmars tråkiga lektioner kan ge bra betyg, och det är värsta adrenalinkicken att få tillbaka MVG kan jag säga!
-The more you learn, the more you know. The more you know, the more you forget. The more you forget, the less you know - so why study

Idag har jag gått upp alldeles för tidigt, åkt till stallet, vänt påvägen, glott på One Tree Hill, dealed with lingonveckan, åkt till stallet igen för en hoppclinic, småtjaffsat med Elina, straighten things out med Hanna, sms:at med freddan, käkat godis och kollat på "Plastic surgen obsession" på MVT. 
Golden day eller ?? 
Svar: Nej.
Vad är det som är missing?

  • En vän?
  • En pojkvän?
  • En bästavän?
  • En ovän?


Definitivt inte ovänner för det har jag redan en hel hög av. Eller jag är ovän med dem, men det är konstigt nog inte ömsesidigt av något underlig anledning. Tjallala.... blöh. Snart jul! Älskar't. Vintern är favoritårstiden och julen är favorithögtiden!
Vem älskar inte snö, julgran, advent, julstjärnor, Lucia, pepparkakor, knäck, cola, lussebullar, ischoklad och julklapparna? Och för att inte tala om julbord??!
****hål, måste rita klart bilduppgiften till tisdag, sticka klart vanten som jag inte ens kunde ta hem till på måndag och plugga SO och NO till onsdag och fredag. S-K-I-T som Lotta brukade säga.
JAJA, kudden ropar på mitt huvud men jag tänker moppsa emot kuddens tankar just nu. Ja jag vet att morötter inte ger än bättre syn, man behåller sin syn längre dock. Dah, det är ju gingermoroten vi pratar om ? Han kan ju allt ! Ginger...gingeer...ginger..... hör ni hur det klingar i öronen? Som en slags varningssignal! Undan, undan, kungen är skjuten! Måste damma gaddarna från K & B (=Karius & Baktus) nu! Akut, Emergency, Emergencia! Silencio por favor mis amigos gordos..

Ps. Imorgon är det träning inför julfesten i stallet nästa helg. Skådespeleri i skötarnumret ag är med i och jag ska spela ridlärare. Är inte sådär jättetaggad considering jag hade lite andra plans imorgon som jag nu inte hinner med. Satan, bor i himlen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback