Cityakuten

OMG......I nijhaaaa!
Jag var fett rädd när jag gick in dit!
Jag och pappa väntade i väntrummet och sedan fick jag gå in i ett annat rum innan magnetrummet. jag skulle ta av mig allt som var i metall + mina skor. För i det där rummet är det magnetdragningskraft som är 60 000 ggr större än jordens, vilket betyder att om man har på sig örhängen i metall så flyger dom iväg rätt igenom rummet, slits ur örat!?
En fråga på pappret var ifall man hade fått metallsplitter i ögonen. Ifall man skulle magnetröntgas med det i ögonen skulle de sugas ut! Ueeeh...!
Jag gick in i rummet och fick lägga mig på en bår med kudde. Sedan åkte jag in i en tub, fast jag behövde inte åka in med huvudet. jag fick ett par hörlurar och en sån här kläm-nödsituation-grejsimojs ifall jag ville avbryta.
Hon satte på 105,9 på ashög volym och startade maskinen. Det lät ungefär som på en byggplats, ett borrande ljud. Jag fick typ tinnitus i öronen för kvalitén på ljudet i hörlurarna var asgällt! Jag låg där i 15 min för ena knäet, åkte sedan ut, bytte position och röntgade andra knäet. Efter ett tag vart det ganska mysigt därinne med det borrande ljudet  :)
Det var så läskigt att det blev kul och mysigt på något sätt.
Skulle inte ha något emot att göra en MRI igen! :D
Efter det gick jag runt i loite affärer, sedan åt jag och pappa på taco bar, fett gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback