Ridläger dag 2

Ajajajajajajaj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu sitter jag här vid datan...mörbultad och trött!
Försöker knäcka tillbaka nacken efter dagens ridturer hahah xD
Första passet hade vi lite markarbete, galoppbommar och små hinder :) Det gick väldigt bra med Bella!
Sen medan de andra red va jag lite me moa o isabelle. Sen åt vi lunch, köttbullar o makaroner :D
Efter lunchen gjorde vi inte mkt. På eftermiddagen red vi till en sjö UTAN väst, i bara shorts o linne, hjälm o skor! :D
Barbacka oxå, vi skrittade en bit in på en stor stig och då kom de två tanter som plockade svamp.....Bella blev jätterädd och galopperade rätt ner i ett jättedjupt dike?! Och jag ba flög av, rätt ner i busken i diket! Alla ba:
-Vart tog sara vägen??
Och sen ba stack jag upp huvudet ur busken och asgarvade!! Alla skrattade och de va jätteroligt! :D
Fast jag fick ganska många rivmärken från kvistarna.. :/
Vi fortsatte skritta, sen hoppade vi över en stock i skogen och efter ett tag kom vi till sjön, vi va där min gamla klass paddlade kanot till, 2008  :D(alla i fd 6B 07/08 vet vilket ställe)
Bella gick i först. Hon doppade sej till magen men sen ville hon bara äta gräs på land... Så vi gick upp och bredvid där vi stod, fanns ett indiantält. Bredvid där såg bella värsta grästuvan (jag vet, hon e tjockis) så hon gick och åt den och då ramlade jag av IGEN!!!! Rätt i grillen och på stenarna! hahahah snacka om att de va humor! :D
Efter de hoppade jag upp på en annan tjejs häst som heter Arwen. Med henne badade jag lite mer :D
Sen red vi tillbaka....
Och shiet vad jag har ont i nacken!!!!!!!!!!!!! Den har hakat fel!
Det blev kladdkaka och bullar till mellis :) Sen fick jag vänta ett bra tag på mamii i åskan o regnet :/

Kommentarer
Postat av: Fia

haha, det låter som ett jobbigt ridläger, ha det bra <3

2009-08-14 @ 23:31:15 / URL: http://soofiiass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback