Ridläger dag 1

Jag gick till Elina kl. 08.30 och sen åkte vi till stallet. När vi kom dit satte vi oss ute i solen och Anna delade ut hästar. Och jag fick den jag ville ha! Bellamy! :D
Vi delades in i två grupper, en för de mindre och en för de större hästarna..
Jag blev då i grupp två med de större hästarna :)
Medan de andra red, skötte vi hästarna lite och sen fick vi en lektion i hur man lindar hästens ben...
-stallbandage
-ridbandage
Sen va de vår tur att rida...
Vi red lite dressyrövningar i ridhuset, skänkelvikningar , gå på tre spår m.m :D Sen vare lunch, korvstroganoff med ris.
Efter maten gick jag, elina ,moa o isabelle ner till sättra o badade m. fl 
Jätteskönt i vattnet. HAHAH vi såg en han/ hon vid stranden som såg ut som en kille med baddräkt! Vi gick fram o frågade vad "den" hette, och "den" sa:
-AAANN
Med värsta mörka rösten. Och när "den" vände sej om hade "den" tuttar?! :S
När vi gick tbx mot stallet såg vi "den" packa bilen, "den" hade kill-/gubbkläder men när "den" böjde sej när för att plocka upp nåt for brallorna ner en aning och då såg vi att "den" hade STRING!!!!!!!!!! 
Shiet va kul de va! :D<3

När vi kom tbx så lekte vi nån lek som hette "jag vill ha"
Anna delade oss i två lag och sen sa hon te.x
-Jag vill ha en fux!
Då skulle en i varje lag springa och hämta en röd-brun färgad häst... ;P

Iaf, sen fixade vi hästarna o red ut i skogen. Bella va jättepigg! De va jätteskojsigt! :D 
Vi red ganska långt faktiskt, galopperade, klättrade, och skickade pinnen vidare från häst till häst hahah xD

När vi kom tbx till ridbanan så skulle vi galoppera av hästarna men då började mandolin bocka som vanligt o rebecca ramlade av...

Sen blev de mellis, melon o mackor.. :D 
LÄNGTAR TILL IMORRN!!!!!!<333333333333333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback